بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

آیا باید از طنز در بازاریابی ویدیویی خود استفاده کنیم؟

این روزها بازار تولیدات ویدیویی به خصوص به صورت آماتور حسابی گرم شده است. البته کاملا هم طبیعیست و به لطف پیشرفت ابزارات تولید ویدیو، ساخت تولیدات ویدیویی بسیار آسان شده. شما می توانید با کمک تلفن همراه خودتان و چند برنامه ی ویرایش و تدوین، یک ویدیو عامه پسندانه تولید کنید. هیچ مشکلی هم در ارتباط با این قضیه وجود ندارد. موسساتی نظیر ما به هر حال کار خود را انجام می دهند و مشتریان خود را دارند زیرا هنگامی که پای حرفه ای گری وسط می آید، تولید ویدیو چیزی فراتر از یک فیلم ضبط شده با تلفن همراه است.

چیزی که باعث شده بحث امروز ما شکل بگیره، استفاده ی بی حد و حصر طنز در تولیدات ویدیویی کشور ما است. به خصوص ویدیوهایی که با رویکرد بازاریابانه تولید می شود و بخشی از تولید محتوای یک گروه، موسسه و یا شخص هستند. آمار دقیقی در کشور ما درباره ی تولید کنندگان این دست از ویدیو وجود نداره، اما مسلما ویدیوهایی که در حال مشاهده ی آن ها در شبکه های اجتماعی هستید، می توان گفت عموما توسط افراد غیر حرفه ای تولید شده اند. مجددا می گویم این نه تنها چیز بدی نیست بلکه خوب هم است اما بدی کار نحوه و شیوه ی به کار گیری طنز در این گونه ویدیوهاست. طنزی که شاید شما را از دید مخاطبانتان کم ارزش جلوه داده و بعد از مدتی شاهد ریزش شدید مشتریان شما باشیم.

این روزها واقعاً آسان است که یک ویدیوی آنلاین پیدا کنید که خنده دار باشد، آنرا با حلقه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و خوراک خنده ی خوبی از آن درست کنید. اما استفاده از طنز در بازاریابی ویدیویی امری دیگر است.

استفاده از طنز در بازاریابی ویدیویی

می خواهید بدانید کی طنز جواب می دهد. پس حتما ویدیوی  Dollar shave club را مشاهده کنید. مایکل دوبین ( Michael Dubin ) بنیان گذار و مدیر عامل شرکت چنان ویدیویی درست کرد که ۲۷ میلیون بازدید طی هفت سال، فقط و فقط در یوتیوب داشته است. یک طنز خوب برای تبلیغات ویدیویی تیغ و ژیلت! ( قابل رویت در محیط گرم خانواده)

یک نکته ی بسیار مهم درباره ی این دسته از ویدیوها وجود دارد. این فیلم ها با وجود اینکه تبلیغاتی هستند، به هیچ عنوان به خاطر ویژیگی تبلیغاتی خودشان بازنشر پیدا نمی کنند. در واقع مردم آن ها را فیلم طنزی می بینند که جنبه ی سرگرمی دارد. طنز اما نه هر طنزی! طنزی که بدون استفاده از شاخ های اینستاگرام و محتوای سخیف، میلیون ها بازدید داشته باشد، آن هم درست زمانی که هنوز بحث ویدیو مارکتینگ به داغی امروز نبود.

پس چرا این ویدیوهای طنز عالی هستند؟

۱. مردم تنها با رویکرد یک ویدیوی تبلیغاتی با آن برخورد نکرده اند. یک ویدیوی تبلیغات اصلا و ابدا چیز بدی نیست. مشکل زمانی به وجود می آید که این ویدیوها با یک طنز بسیار سخیف و …. همراه شده اند، در این شرایط این ویدیوها دیگر نه طنز خوبی دارند و نه کارکرد تبلیغاتی آن ها به کار شما می آید.

۲. این ویدیوها داستان بیان می کنند. داستانی که شاید شما در وهله ی اول متوجه آن نشوید، اما ضمیر ناخودآگاه شما متوجه آن می شود. داستانی در ارتباط با خانواده، شادی، بزرگان و …..

خب شما داخل چند ویدیوی اینستاگرامی کشور، این ویژگی ها را مشاهده کرده اید؟

تصیح یک اشتباه رایج

شاید بعضی از شما به خاطر نتایج مشاهده شده از ویدیوهای اینستاگرامی به این نتیجه رسیده باشید که به کار بردن طنز به مقیاس بسیار بالا و به وسیله ی هر شخصی کارآمد است. متاسفانه این تصور غلط است. جدای از کاهش چشمگیر این دست از ویدیوها در شبکه های احتماعی و طی چند وقت اخیر، عموم کسب وکارهایی که از این قبیل روش ها برای تبلیغات خود استفاده می کنند، بعد از مدتی دست از آن کشیده اند. در واقع اکثرا کسب وکارهایی که به عنوان اسپانسر این ویدیوها معرفی شده اند، بیش از یک بار این راه را امتحان نکرده اند و خود این مسئله نشان دهنده ی بازخورد ضعیف این قبیل ویدیو ها است.

شما در صورتی که با برنامه عمل کرده باشید، حداقل شناخت جزئی از مخاطبان خود را به دست آورده اید. اینکه آن ها چه رده ی سنی ای هستند؟ جنسیت آن ها چیست؟ آیا جامعه ی خریداران شما را تشکیل می دهند یا خیر؟

در حال حاضر سن استفاده از شبکه های اجتماعی در کشور ما پایین آمده، به گونه ای که افراد ۱۲ ساله هم در حال تماشای ویدیوهای اینستاگرام هستند. پس بازدید هزاران عددی شما شاید تنها واکنش جوانان و یا نوجوانان به یک مسئله ی طنز مانند باشد و نه دلیلی برای موفقیت و افزایش فروش شما!

اگر بررسی های خود را به صورت دقیق تر انجام دهید، متوجه خواهید شد که این قبیل ویدیوهای به اصطلاح طنز تنها جنبه ی سرگرمی برای مردم داشته و  عموم استفاده کنندگان آن ها، جامعه ی هدف شما نیستند.

حرف آخر

استفاده از طنز در بازاریابی ویدیویی باید با برنامه صورت بگیرد. در واقع بدون چینش یک استراتژی محتوا، شما پول خود را برای مدت بسیار کوتاهی صرف ساختن یک ویدیو کرده اید که شاید نه تنها برای شما بازخوردی نداشته باشد، بلکه ممکن است اثرات منفی آن تا مدت ها گریبان گیر کسب وکار شما باشد.

مسلما استفاده از طنز می تواند یک رویکرد اصیل برای به کارگیری بازاریابی ویدیویی باشد. اما چگونه عمل کردن و هدف گذاری برای این قضیه، نیازمند مطالعه و مشورت و یا سپردن این تولیدات به افراد متخصص است. پیشنهاد من این است که حتما ویدیوی Dollar shave club را مشاهده نمایید.

در آینده بیشتر به مسئله ی استفاده از طنز در محتوای ویدیویی خواهیم پرداخت. نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع اقتباس: vidwheel

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *