بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

تاثیر عمده ی رسانه های اجتماعی بر بازاریابی

فناوری اطلاعات و ارتباطات طی ۲۰ سال گذشته به سرعت تغییر کرده است که بزرگترین  پیشرفت اساسی آن را می توان در  ظهور رسانه های اجتماعی دانست.

رسانه هایی که نقش اطلاع رسانی، سرگرمی، اجتماعی و اقتصادی آن ها در هم تنیده شده و فرصتی را فراهم کرده تا صاحبان کسب و کار و ارائه کنندگان خدمات تبلیغاتی، کار خود را گسترش دهند.

این مسئله خود از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. به عنوان مثل گسترش تلفن های همراه هوشمند این فرصت را برای همگی فراهم کرده تا در هرنقطه و زمانی به این رسانه ها دسترسی داشته باشند. در گذشته یک بازاریاب می بایست تنها از فرصت های حضوری که به دست می آورد در راستای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کرد. اما اکنون آن ها می توانند موارد مختلف را برای بازاریابی مدیریت کنند بدون اینکه لازم باشد وقت خود را تنها صرف دیدارهای رو در رویی کنند که بعضا هیچ گونه دست آوری را هم برای آن ها رقم نمی زد.

چرا مردم اطلاعات را به اشتراک می گذارند

یک مطالعه جالب توسط گروه تحقیقاتی نیویورک تایمز انگیزه هایی را که شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاری اطلاعات در رسانه های اجتماعی ذکر کردند، نشان داد. این موارد شامل تمایل به فاش کردن محتوای ارزشمند و سرگرم کننده برای دیگران است. قسمتی از این اطلاعات درباره ی علایق شخصی خود افراد و مطلع کردن سایر مردم از اتفاقات رخ داده در سایر نقاط جهان است. اما جنبه ی سرگرمی این فعالیت می تواند شامل در اختیار دادن اطلاعاتی در ارتباط با نحوه ی خرید کردن، برندهای مهم و …. مواردی باشد که ارزش اقتصادی دارند. این عوامل باعث شده است که شبکه های اجتماعی از ابزاری مفید برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده در استفاده از روش هایی که تأثیر واقعی بر جامعه دارد، تحول پیدا کنند.

به عنوان مثال  یک مطالعه جدید از تحقیقات پیو ادعا می کند که ۶۲ درصد از مردم اخبار خود را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند،که ۱۸ درصد آنها این کار را اغلب انجام می دهند.

تقریباً یک چهارم جمعیت جهان اکنون در فیس بوک حضور دارند. از آنجا که شبکه های اجتماعی از تعامل بین مردم تغذیه می کنند، با رشد این تعامل در سطوح مختلف، شبکه های اجتماعی هم  قدرتمندتر می شوند.

برخی معتقدند که شبکه های اجتماعی افراد را ترغیب به استفاده از رایانه ها و تلفن های همراه کرده است تا نگرانی های خود را در مورد مسائل اجتماعی ابراز کنند بدون اینکه واقعاً در فعالیت های واقعی یا کمپین هایی راستین در زندگی واقعی شرکت کنند. پشتیبانی آنها فقط با فشار دادن دکمه  لایک یا به اشتراک گذاری محتوا محدود است. اما همین موارد محدود باعث شده تا بسیاری از صنایع و کسب وکارهای جدید شکل بگیرند و بازارهای اقتصادی ارقام و اعداد جدیدی را تجربه کنند.

ظهور شبکه های اجتماعی باعث شد تا اگر یک موسسه و یا شرکت از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان خود و بازاریابی استفاده نکند، امری غیر معمول جلوه کند.

شرکت های عاقل اهمیت استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان و ایجاد درآمد را می دانند. مشاغل متوجه شده اند که می توانند از رسانه های اجتماعی برای ایجاد بینش، تحریک تقاضا و ایجاد کالاهای هدفمند استفاده کنند.

توجه داشته باشید بر خلاف تصور عموم، شبکه های اجتماعی می توانند برای کسب و کارها همانند شمشیر ۲ دم به کار بروند. همان طور که کسب وکارها می توانند با تولید محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی میزان فروش و نرخ تبدیل خود را بالا ببرند، از طرفی می توانند با تولید محتوای نامناسب و یا اشتراک گذاری اطلاعاتی از محصولات و یا خدمات نامناسب فروش شما را کاهش می دهند.

برای همین، به خاطر استفاده ی حداکثری از تاثیر عمده ی رسانه های اجتماعی بر بازاریابی ویدیو عامل بسیار مهمی است. تولیدات ویدیویی می توانند بازتاب موفقیت یک کسب وکار در شبکه های اجتماعی باشند. در واقع ویدیو همان محتوای کارآمدی است که بازاریابان و استراتژیست های تبلیغاتی از آن برای تصرف شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

چرا این اتفاق در حال رخ دادن است؟ شبکه های اجتماعی چه ویژگی موثری برای استفاده از آن ها در امر بازاریابی نشان داده اند؟

جدای از حضور جمعیت گسترده ی مردم در شبکه های اجتماعی و قابلیت های بی نظیر همچون پخش ویدیو، نظرسنجی ها یک مورد به خصوص را برای استفاده از شبکه های اجتماعی نشان می دهند- یادگیری

نظرسنجی در سال ۲۰۱۳ توسط Pearson Learning Solutions، از افزایش چشمگیر استفاده از رسانه های اجتماعی در یادگیری خبر داد. بیش از نیمی از مربیانی که با آنها مصاحبه شده بودند، موافقت کردند که اشتراک اجتماعی تعامل را ترغیب می کند ، محیطی را فراهم می کند که یادگیری را تقویت می کند.

وبلاگ ها، ویکی ها، لینکدین، توییتر، فیس بوک و پادکست ها اکنون ابزارهای متداول برای یادگیری در بسیاری از موسسات آموزشی هستند. رسانه های اجتماعی به افزایش یادگیری آنلاین از راه دور کمک کرده اند و به همین خاطرُ حجم این تولیدات به خصوص تولیدات ویدیویی در حال افزایش است. این کاربرد آموزشی باعث شده تا موسسات و شرکت ها در زمینه های آموزشی و برگذاری کارگاه های مختلف وارد شده تا بتوانند از طریق تولید ویدیو مخاطبان خود را در این دنیای گسترده به دست آورده و مکانی برای تبلیغ برند خود داشته باشند.

حرف آخر

چه دوست داشته باشیم و چه نه، شبکه های اجتماعی امروز تاثیر گسترده ای در معادلات جهانی دارند و شاید بتوان تاثیر عمده ی رسانه های اجتماعی بر بازاریابی را فرصتی قلمداد کرد که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار داده شده تا بتوانند با هزینه های تبلیغاتی کمتر، جمعیت بیشتری را به خود جذب کنند.

نظرات خودتان در این حوزه را با ما در میان بگذارید.

منبع اقتباس: simplilearn

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *