بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

ساخت استراتژی برند- فرصت های ویژه برای برند شخصی ( قسمت دوم)

در ادامه ی مباحث مربوط به ساخت و طراحی استراتژی برند، می خواهیم درباره ی فرصت های ویژه برای برند شخصی و  کمک هایی که محتوای ویدیویی می تواند به برند شخصی شما کند، صحبت کنیم.

مسلما ساخت و طراحی یک استراتژي برند به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. اما گاهی این پیش نیازها به قدری با زندگی روزمره ی ما در هم تنیده شده اند که ما آن ها را به چشم نمی بینیم. صحبت های امروز در واقع بازگویی تاکتیک های ساخت برند است. تاکتیک هایی که به به ۳ سوال اساسی زیر که در قسمت اول مقاله ی ” ساخت و طراحی استراتژی برند ” مطرح شد، باز می گردد.

الف. هدف برند شما چیست؟

ب. مشتری های شما کی هستند؟

پ. مارک شما چگونه موفقیت طولانی مدت را تعریف می کند؟

۱. فرصت را از دست ندهید

بسیاری از افراد به راحتی از کنار فرصت هایی که برای آن ها فراهم می شود می گذرند. به بهانه هایی نظیر کم حوصلگی، ارزش نداشتن مالی و یا زمانی، یا حتی هدر دادن وقت به جای فراگیری یک مهارت؛  فرصت مطرح شدن و جلوی چشم قرار گرفتن در محیط کار را از دست می دهند. گاهی باید برای رسیدن به مناصب مهم، در پذیرفتن پروژه های مهم ریسک کرد. این مسئله برند شما را بالا می برد.

۲. در کنفرانس ها مربوط به حوزه ی فعالیت خود شرکت کنید.

اگر می خواهید دیگران به برند شما اهمیت بدهند، باید بدانند که شما به کار خود اهمیت می دهید. شرکت در کنفرانس های مربوطه و اشتراک گذاشتن اطلاعات و نتایج این کنفرانس ها باعث می شود که دیگران به اهمیت کار شما پی ببرند. قدم بعدی برگذاری کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی توسط خود شماست. البته قدرت ویدیو دراین حوزه را دست کم نگیرید.ویدیو به شما کمک می کند تا مسائلی از این قبیل را برای دنبال کنندگان خود قابل هضم کنید.

۳. حسابی از اینترنت استفاده کنید

برند شخصی شما توسط پیامک پایه گذاری نمی شود. حتی اگر در کاری که انجام می دهید،  بهترین هم باشید، بدون دیده شدن، برنامه ی برند شخصی شما هیچ وقت به سرانجام نخواهد رسید. در بازاری که رقابت آن کمتر بود، معروفیت زودتر حاصل می شد. اکنون شما فرصت این را دارید تا حتی به صورت تک نفره هرچه قدرم که سخت باشد، به تولید محتوایی بپردازید که برند شما را بالا ببرد. اینترنت این فرصت را برای شما فراهم کرده تا با فیلم گرفتن و اشتراک آن در پلتفرم های مختلف دیگران را به حوزه ی مورد نظر جذب کنید.

۴. برند خود را با نگرانی ها و نیازها، علایق مردم پیوند بزنید

هنگامی که صحبت از خانواده و نحوه ی تربیت فرزندان می شود، شما ناخوآگاه به یاد سیما فردوسی می افتید. کسی که توانسته است خود را طی سالیان دراز جایگاه خود را در این حوزه حفظ کند.

یکی از مهم ترین نکاتی را که شما باید در نظر داشته باشید، علاقه و کشش مردم نسبت به حوزه ی فعالیت شماست. شاید برای کسی برند شخصی که در حوزه ی ماشین آلات کشاورزی فعالیت می کند، جذاب نباشد( هر چند این قضیه هم ممکن است مخاطبان خاص خودش را داشته باشد.) اما پیوند فعالیت های خودتان با معضلاتی همانند کودکان کار، محیط زیست و …. می تواند به بالا آمدن برند شخصی کمک کند.

موضوعاتی که شما می توانید، هر کدام از آن ها را به عنوان یک برنامه ی ویدویی در برند شخصی  و یا برند شخص حقوقی مطرح کند

  • نام تجاری شخصی خود را ایجاد کنید.
  • تقویم محتوای تجاری خود را ایجاد کنید.
  • حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید.
  • وب سایت برند خود را بهینه کنید.
  • در رویدادهای محلی کسب‌و‌کار سخنرانی کنید.
  • چگونه از موضوعات اجتماعی و سیاسی داغ بهره ببرید.
  • با خبرنگاران حوزه‌ی کسب‌و‌کار درارتباط باشید.
  • متخصصان را به شرکتتان دعوت کنید.
  • در مسابقات حوزه ی کسب وکار و کارآفرینی  شرکت کنید.
  • ارتباطات خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهید.
  • چگونه در حوزه‌ی کاری خود متخصص شوید؟( که بسته به حوزه ی فعالیت هر شخص متفاوت است اما می توانیم مثال هایی از کسب وکار خودمان و چالش هایی که کشیدیم مطرح کنیم.)
  • درباره ی روش های اعتبار برند صحبت کنید.
  • روش های فعالیت در شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم.
  • روی مباحث مربوط به اعتماد به نفس خصوصا زمانی که پای ویدیو درمیان است مانور دهیم.
  • چه جاهایی شوخ طبعی می تواند به ما و یا پرسنل ما برای اعتلای برند شخصی ویا شخص حقوقی کمک کند.
  •  چگونه محتوای هدفمند ارائه کنید.
  • چگونه برای اعتلای برند شخصی و یا برند یک موسسه، گروه یا انجمن تشکیل دهند. آیا این کار به صلاح است؟
حرف آخر

ابزارآلات ویدیویی این فرصت را فراهم کرده اند تا شما بتوانید لحظه های تلاش خود برای بالا کشیدن برند خودتان را به دیگران نشان دهید. در واقع تعداد بالایی از موضوعاتی که در پاراگراف قبل به آن ها اشاره کردیم، قابلیت مطابقت کردن با محتوای ویدیویی را دارا هستند. امیدوارم نکات امروز شما را درساخت و طراحی استراتژی برند کمک کند.