بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

ساخت استراتژی برند- یک لزوم برای موفقیت طولانی مدت(قسمت اول)

وقتی صحبت از یک استراتژی تجاری نظیر ساخت استراتژی برند می شود، کافی نیست که فقط چند نکته مهم از آنچه می خواهید انجام دهید را داشته باشید. نکاتی که ماشاالله در کشور ما همه از آن سر رشته دارند. کافیست تا درباره کسب وکاری و یا برندی صحبت کنید تا سیل نظرات اساتید فامیل و دوستان به سمت شما سرازیر شود. امروزه برندها به درک کاملی از چرایی انتخاب استراتژی های خاص و همچنین شرح مفصل استراتژی هایشان نیاز دارند.
اگر این مسئله برای شما جا نیفتاده است باید چرایی آن را بدانید. هرچه در استراتژی برندسازی خود دقیق تر باشید، موفقیت در هنگام اجرای آن استراتژی ها آسان تر خواهد بود. در نتیجه درآمد شما بالاتر خواهد رفت و کسب وکار شما به یک شغل چند ساله که مجبور به عوض کردن آن خواهید بود، تبدیل نخواهد شد.
در اینجا سه مورد وجود دارد که همه برندها باید پاسخ آن ها را برای خود مشخص کنند.

الف. هدف برند شما چیست؟

ب. مشتری های شما کی هستند؟

پ. مارک شما چگونه موفقیت طولانی مدت را تعریف می کند؟

دانستن پاسخ به هر سوال کمک می کند تا اهداف خود را تعیین کنید. چگونه باید به مشتریان خود نزدیک شوید و چگونه موفقیت خود را در تحقق اهداف خود می سنجید.موفقیت یک نام تجاری به داشتن پیام خلاقانه مناسب و حاضر بودن در “زمان مناسب” یا “مکان مناسب” نسبت داده می شود.این بدان معناست که تمرکز شما فقط نباید روی فناوری و یا ظاهر برند شما باشد. در عوض، بیشتر بر روی داستان و موقعیت یابی متمرکز شوید.

استراتژی برند چیست؟

شاید تعریف های بسیاری از استراتژی یک برند ارائه شده باشد، اما یک استراتژی برند خوب باید موارد زیر را در بر بگیرد.

  • برند شما برای چه ایجاد شده است
  • چه وعده ای به مخاطبان و یا مشتریان شما می دهد
  • دوست دارید چه شخصیتی از نام تجاری شما نزد دیگران مطرح باشد.

همانطور که مشاهده می کنید ، بسیاری از این موارد نامشهود هستند. شما چقدر می توانید در انتقال شخصیتی خاص موفق باشید؟
اینجاست که می گویند ۸۰ درصد از راه را در مورد موارد بالا، محتوا طی می کند.
بعضی فکر می کنند این ساخت و ساز استراتژی برند امری بیخود است. در صورتی که آن ها نمی دانند رفتار کارمندانشان، میزان فروش آن ها، داشتن یا نداشتن نمایندگی و ….. به این برند مربوط می شود.

گسترش درک برندینگ

استراتژی برندسازی قطعاً شامل درک شما از این موضوع می شود. اما همچنین می توانید از داده ها برای راهنمایی خود استفاده کنید. یکی از راه های درک این که برند شما در مسیر درست استراتژی برندینگ خود قرار دارد یا خیر این است که به استراتژی برند خود به عنوان داستانی که می گویید فکر کنید.
یک داستان خوب فقط چیزی نیست که می توانید در یک صفحه بخوانید. داستان خوب دربردارنده ی یک تجربه است و برای اینکه یک تجربه باشد، باید یک آغاز، یک میانه و یک پایان داشته باشد. این تجربه باید تغییری در رفتار مخاطبان یا خریداران محصولات و یا خدمات شما ایجاد کند. به عنوان مثال بدانند هر عسلی ارزش خریدن ندارد و یا یک جنس ارزان بدون رعایت موارد بهداشتی مفت نمی ارزد!
شما باید درد مشتریان خود را پیدا کنید. بدانید مشکل آن ها کجاست و آن موقع است که پایان داستان شما باید بر روی آن درد، مشکل و…. متمرکز شود. پس داشتن یک برند اصلا کار ساده ای نیست. شما بدون داشتن یک سیر محتوایی چگونه می خواهید استراتژی برند خود را شکل بدهید؟
این دقیقاً همان کاری است که نام تجاری خوب نیز انجام می دهد.این امر باعث الهام بخشیدن به عمل، تغییر روش یا در بعضی از موارد باعث می شود تا مشتریان شما نظرات خود را در ارتباط با آن موضوع کلا تغییر دهند. وقتی نام تجاری شما یک تجربه ارائه دهد، به معنای واقعی کلمه باعث تغییر ذائقه ی کاربران شما می شود!

ایجاد پیام مناسب

یک ساختار محتوایی مناسب بچینید. اگر توانایی آن را ندارید از گروه های مسلط بر این حوزه کمک بگیرید. سلسله ای از ویدیوها می توانند کاملا کمک کننده باشند. توجه کنید همه ی این کارها را انجام می دهیم تا یک داستان فراموش نشدنی خلق کنیم. فکر نکنید این کار فقط فقط مختص به کسب وکارهای خفن است. شما حتی اگر یک اغذیه فروشی کوچک هم داشته باشید به این کار نیاز دارید. نیاز دارید که مردم بدانند مغازه ی شما پاتق شکموهای شهرتان است. این داستان ها باعث ایجاد وفاداری در مشتریان شما می شوند. همه می دانند اگر می خواهند سیر شوند باید به مغازه ی شما مراجعه کنند. فناوری و رسانه صرفاً این احساسات را تقویت می کنند. برای ایجاد عمق در داستان خود و روایت برند خودتان نیاز با استراتژی دارید، نیاز به گروه های کار بلد و افراد متخصص دارید و الا کار بیهوده خواهد بود.

حرف آخر

داستان برند شما در واقع روح عملکرد و فعالیت های شماست. شاید در قدم اول به این فکر کنید که کسب و کار شما نیازی به برند شدن و ساخت استراتژی برند ندارد. نمی خواهم صحبتی از مزایای برند شدن و یک برند مطرح بودن صحبت کنم. به تیتر ما نگاه کنید، شما برای موفقیت چاره ای جز تعریف داستان خودتان ندارید. نسل جدید کارآفرینان و صاحبان کسب وکار در حال واردشدن به چرخه ی کسب وکار هستند و کم و بیش به این موارد ایمان دارند.
همین الان با کمی دقت متوجه می شوید که برندهایی نظیر افق کورش با روایت داستان خود، خواسته یا نا خواسته در حال حذف سوپر مارکت های کوچک محلات هستند.

منبع اقتباس: marketingland.