بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

۵ دلیلی که موشن گرافیک به ارتباط شما با مخاطبان کمک می کند

من جز طرفداران سر سخت موشن گرافیک محسوب می شوم. نه به آن اندازه که طرفدار آرسنال و استقلال هستم اما دلایل خوبی برای علاقه مندی به موشن گرافیک دارم.طرفداری من از موشن گرافیک فقط به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن آن نیست. مسلما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا به دنبال چیزی فراتر از سرگرمی هستم.طرفداری من از موشن گرافیک بیش از هر چیز ناشی از توانایی ارتباط برقرار کردن آن با مخاطبان است. آنها بهترین ارتباطات تصویری را با داستان پردازی حرکتی و صوتی ترکیب می کنند تا یک محتوای جذاب را ایجاد کنند که به برندها کمک می کند داستان خود را به اشتراک بگذارند. به همین خاطر هیچ استراتژیست تولید محتوایی، موشن گرافیک را روی نیمکت ذخیره قرار نمی دهد.

پیشنهاد می دهم حتما قبل از اینکه برای خواندن مقاله جلوتر بروید، چند مطلبی را که گروه اُساج در خصوص موشن گرافیک نوشته است، مطالعه بفرمایید شاید بعد از خواندن این مطالب و نمونه کارهای ما بیشتر به سفارش یک موشن گرافیک عالی ترغیب شوید. این مطالب به شما کمک می کند تا شناخت بیشتری از اهمیت موشن گرافیک به دست آورید.

چگونه موشن گرافیک به برندها کمک می کند

یک استراتژی محتوای سالم شامل ترکیبی از مطالب، از جمله مقالات، اینفوگرافیک، کتابهای الکترونیکی و موارد دیگر است. اما هیچ کسی منکر  این قضیه نمی شودکه مردم بیشتر و بیشتر به فیلم علاقه مند هستند. بیشتر سیستم عامل های رسانه ای از ویدیو پشتیبانی می کنند و مردم می خواهند اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند از طریق ویدیو به دست آورند.

۱. آن ها از نظر عاطفی مردم را فریفته ی خود می کنند

جدا از اینکه موشن گرافیک ها از لحاظ عاطفی روی ما تاثیر می گذارند. در واقع این تاثیر ناشی از فعل و انفعالات فیزیولوژیکی بدن ماست. بسیاری از افراد می گویند این قضیه ناشی از ساختار کارتونی مانند آن است که یادآور سیلی از خاطرات دوران اغلب شیرین کودکی است.

وقتی عواطف را درگیر داستان هایی می کنید که قصد به تصویر کشیدن آن را دارید، موشن گرافیک ابزارهای زیادی برای کمک به برقراری ارتباط به شما می دهند. موسیقی مود، صداگذاری قدرتمند و تصاویری خیره کننده همگی می توانند برای ساختن یک داستان تأثیرگذار با هم همکاری کنند. شما می توانند از چرخه ی آب و هوا تا تمام عناصر طبیعت را برای انتقال داستانتان در اختیار خود در بیاورید.

۲. آنها اطلاعات را برای فهم آسان تقسیم می کنند

ارتباط تصویری بسیار مؤثر است زیرا نحوه پردازش مغز شما اطلاعات را هدف قرار می دهد. در واقع، پردازش بصری تقریبا سریع است. (یک مطالعه MIT در سال ۲۰۱۴ نشان داد که شما می توانید اطلاعات تصویری را به اندازه ۱۳ میلی ثانیه پردازش کنید.) به همین دلیل است که می توان  امور اطراف را “مشاهده” کرد. از طریق قصه گویی بصری، موشن گرافیک ها به تجزیه اطلاعات پیچیده کمک می کنند و پیام را به سادگی و واضح تحویل می دهند.

۳.تلاش زیادی نمی خواهد

Tubular Insights گزارش می دهد که مخاطبان حدود ۶ ساعت در هفته را صرف تماشای محتوای ویدیو در شبکه های اجتماعی می کنند. اگر به گذشته ی خودمان فکر کنید، به یاد خواهید آورد که تا چه اندازه از دیدن یک ویدیو سر کلاس های درس( توی کل دوران آموزشی یک بار اتفاق اُفتاد!) یا کلاس های زبان لذت می بردیم.

چرا؟ چون در تمام آن لحظات غیر از تماشا کردن کاری انجام نمی دادیم. نه خبری از نوشتن بود و نه کار دیگر! در حقیقت هم همین اتفاق در حال رخ دادن در ارتباط با موشن گرافیک هاست. بینندگان نیازی به خواندن، کشف داده ها یا صرف انرژی ذهنی زیادی ندارند. شما نیاز به ارسال پیامی به مخاطبان خود دارید پس چرا این کار را با ابزاری انجام ندهید که آن ها بیشتر از بقیه می پسندند.

۴. فابل هدف گذاری هستند

اکنون که سیستم عامل های اجتماعی و رسانه ای از ویدیو پشتیبانی می کنند، می توانید موشن گرافیک های  خود را در بسیاری از مکان ها و از بسیاری جهات پخش کنید و به گسترش چرخه حیات یک کمپین کمک کنید. خوبی موشن گرافیک ها در این است که قابلیت تطابق برای انواع هدف های مختلف را دارند. مهم نیست شما به دنبال ارائه ی فرهنگ صحیح رانندگی هستید و یا می خواهید به وسیله ی یک موشن گرافیک کیفیت بالای محصولات غذایی تولیدی خودتان را نشان دهید. موشن گرافیک ها می توانند به محتوای همیشه سبزی تبدیل شوند که مخاطبان از آن ها در اینترنت تا مدت ها استفاده کنند. به همین خاطر است که صاحبان کسب و کار گرایش بی اندازه ای به سفارش موشن گرافیک عالی دارد.

۵. عالی هستند چون کوتاه هستند

موشن گرافیک های توانایی انتقال پیام در کوتاه ترین زمان ممکن را دارا هستند. مطالعاتی در سال ۲۰۱۵نشان داد که حتی ویدیوهای ۱۰ثانیه ای می توانند به آگاهی از برندها کمک کنند. آنچه در یک مقاله ۱۵۰۰کلمه ای توضیح داده می شود را می توان در عرض یک دقیقه نشان داد.

مردم زمان محدود و حوصله ای محدود تری دارند که می خواهند از آن ها به بهترین نحو استفاده کنند. عموم موشن گرافیک ها زیر ۳دقیقه هستند و همین مسئله باعث می شود تا مردم بیشتر از هر چیز دیگری به موشن گرافیک ها جذب شوند.

حرف آخر

موشن گرافیک ها یک ابزار عالی برای بازاریابان است، اما تنها در صورتی که با اهداف و داستان شما هماهنگ باشد. سفارش یک موشن گرافیک عالی می تواند رویاهای بازاریابی شما را تحقق ببخشد. نظرات خودتان را درباره ی اهمیت موشن گرافیک با ما در میان بگذارید.

منبع اقتباس: fourthsource