بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

قیمت شما و تولید محتوا برند شما را تعریف می کند

برندسازی ریشه در تکامل دارد و شما برای زنده ماندن احتیاج به برند دارید.

شاید در درجه ی اول این مسئله برای کسب و کارهای کوچک عجیب به نظر برسد. اینجا صحبت از ساختن نیست، صحبت از حفظ کردن و ادامه دادن است. متاسفانه در بعضی از نقاط کشور ما از هر ۳کسب وکار ایجاد شده، یک کسب وکار با شکست مواجه می شود. عدم توجه به نیازهای بازار، برندسازی، تولید محتوا، کیفیت پایین و … می تواند از دلایل شکست این کسب وکارها باشد اما در این اوضاع بازار و کاهش توان خرید مردم باید دلیل اصلی شکست را عدم توجه کافی به جذب مخاطب و مشتری دانست. مردم به صورت روزانه درحال خرید کردن هستند و این خرید کردن فقط مختص به کالای فیزیکی نیست. خدمات، محتوا، آموزش همگی بخشی از سبد خرید مردم را تشکیل می دهند، سبدی که حجم مبادلات الکترونیکی آن هر روزه در حال افزایش پیدا کردن است و در این بین مردم سبد خود را از جایی انتخاب می کنند که امتحان خود را پس داده باشد.

شما باید از ابتدا مشخص کنید که هدف اولیه ی شما چیست؟ به دنبال برندی هستید که همه ی مردم توان خریدن آن را دارند؟ برای این برند چه نوع محتوایی تولید می کنید.

فرض کنید شما یک کارگاه محصولات چوبی دایر کرده اید. محصولاتی خاص با استفاده از رزین اپوکسی! این محصولات جذابیت خاصی دارند، چون نسبتا جدید هستند و می توانید کالایی نسبتا متمایز نسبت به سایرین تولید کنید. دوست دارید ویژگی منحصر به فرد شما چه باشد؟ فرض کنیم شما فروشگاهی دایر کرده اید که می خواهد تمام اقشار جامعه را به خود جذب کند. پیشنهاد می کنم حتما یک وب سایت تاسیس کنید، یک وب سایت به شما کمک می کند تا دیده شوید. حالا در کلمات کلیدی خود و یا شعار فروشگاهتان و یا تبلیغات تلگرامی از پسوندهایی نظیر ارزان، قیمت مناسب و….. استفاده کرده اید.

هنگامی که مردم از فروشگاه، وب سایت، کانال و …. شما بازدید می کنند، انتظار دارند شعار تبلیغاتی شما آنجا متبلور باشد. یعنی آن ها بتوانند با حداقل قیمت یک میز تهیه کنند. اگر هنگام بازدید فروشگاه شما آن ها حداقل قیمت را حتی ۱۰درصد بیشتر از سایر نقاط بدانند، شما در همان قدم اول در ایجاد برند خودتان شکست خورده اید. ادعای شما سهل الخرید بودن محصولات برای تمام اقشار جامعه بوده و حالا در عمل هر چه قدر هم با کیفیت باشید، شعارهای خودتان را نادیده گرفته اید. اینجاست که قیمت شما آبروی برند شما را می برد..

حالا بیایید نقطه ی مقابل این قضیه را مطرح کنیم. شما فروشگاهی با کیفیت تاسیس کرده اید که تمامی تولیدات درون آن خاص هستند و از ابتدا هم نیت داشته اید تا اقشار خاص را به سمت خود جذب کنید.

مثال واضح تری بزنم. اگر کفش نایک در کشور ما نمایندگی داشت، همه ما با توجه به قیمت دلار و سایر حواشی موجود در کشورمان، انتظار داشتیم که کفشش های با قیمت های میلیونی مشاهده کنیم. اگر بر روی شیشه ی مغازه با عبارت تمام کفش های ۷۰هزار تومان مواجه می شدیم، قطعا می دانستیم که یک جای کار می لنگد. نایک ۷۰هزار تومانی؟ شرف و حیثیت کل برند نایک به زیر سوال می رفت!

مردم وقتی که از نایک خرید می کنند، می خواهند قدرت خود را در به دست آوردن یک چیز خاص نشان دهند. اینکه ما می توانیم یک کالای خاص تهیه کنیم. طرفداران نایک اگر بدانند که همگی توان خرید آن کفش را به دست آورده اند، دیگر احساس خاص بودن نسبت به برند نایک نخواهند داشت.

در مورد فروشگاه شما هم دقیقا همین موضوع صدق می کند. هنگامی که کسب و کار شما پله های ترقی را طی کرده و یا شما از همان ابتدا نوید خاص بودن را مطرح کرده اید، باید طبق همان مدل هم عمل کنید.

اینکه این تصمیم چه قدر درست است و یا اشتباه به شما و درک شما از شرایط بازار بر می گردد. اگر در کرمانشاه فروشگاه کیف و کفشی دایر کردید که حدقل قیمت آن ۵ میلیون تومان است، شاید خود را به عنوان یک برند خفن مطرح کنید، اما انتظار این را هم نداشته باشید چون برند خفنی هستید مردم برای شما سر و دست بشکنند.

چگونه با استفاده از قیمت برند، هویت برند خود را تعریف کنیم؟

این روزها تولید محتوا راه کاری گسترده برای انواع بازاریابی و برند سازی است. درواقع می توانید تولید محتوا را در راستای برند سازی و تعریف برند به کار بگیرید. هنگامی که می خواهید ویژگی های قیمتی برند خود را تعریف کنید، به موازات آن فکر کنید که چگونه می توانید مردم را نسبت به این موضوع آگاهی ببخشید. شاید شما روی این موضوع حساب باز کرده اید که بله بالاخره مردم متوجه خواهند شد.شاید یک قدم جلوتر رفته اید و برای افتتاح سالن زیبایی خود از یک بازیگر معروف استفاده می کنید. اما صاحبان کسب و کار باهوش تر می دانند که این موارد زود فراموش می شوندو احتیاج به تولید محتوا برای تعیین هویت برند خود دارند.

پیشنهاد من استفاده ی گسترده از ویدیو در شبکه های اجتماعی و وب سایت خودتان است. امری پا برجا و همیشگی که کسی آن را فراموش نخواهد کرد.

منبع اقتباس: businessesgrow

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *