بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

نکات حیاتی برای موفقیت وبلاگ

برای اینکه مردم بعد از مراجعه به وب سایت شما پا به فرار نگذارند، باید با نحوه ی نوشن محتوای مناسب وب سایت آشنا شوید. اگر می خواهید کسب وکار شما در اینترنت با سایرین متمایز باشد و به دنبال ایجاد تفاوت هستید، باید یک وبلاگ پُر و پیمان داشته باشید. نکات حیاتی برای موفقیت وبلاگ . ما سعی می کنیم تا در چند مقاله این نکات حیاتی را با شما در میان بگذاریم.

۱. از یک اشتباه رایج شروع می کنیم.

اشتباهی که حتی وبلاگ نویسان حرفه ای نیز به آن دچار می شوند. هنگامی نوشتن در بلاگ خود به چه چیزی فکر می کنید؟ آیا شما یک مشتری بالقوه را که در حال خواندن متن شما است تصویر می کنید؟ به این فکر می کنید که چه چیزی او را تشویق کرده تا وبلاگ شما را بالا و پایین کند؟

این دقیقه اشتباهی است که اکثرا گردانندگان وب سایت های تجاری در جهان و ۲ برابر آن در ایران مرتکب می شوند. ما بازدید کنندگان خود را افرادی تصور می کنیم که عاشق خواندن و بررسی مطالب ما هستند. عین ربات! اما این مسئله با واقعیت فرسنگ ها فاصله دارد.

بازدید کنندگان وب شما در جستجوی اطلاعات یا محصولات هستند. آنها بدون فکر کردن سریع تصمیم می گیرند. بنابراین چگونه می توانید بازدید کنندگان وب را ترغیب کنید که در صورت عدم خواندن متن شما اقدام کنند؟

بگذارید خیال شما را راحت کنم. حداقل یک ششم تا یک پنجم آن ها همین که وارد وب سایت شما می شوند، با شما حال نمی کنند و یا علی …… دیگر شما آن ها را نمی بینید. پس باید به فکر محتوایی باشید که دیگران را میخ کوب وب سایت شما کند.

باز دید کنندگان خود را بی رحم در نظر بگیرید.( آقای Jakob Nielsen در مورد این دسته از بازدید کنندگان اصطلاحی دیگر به کار می برد که من چندان نمی پسندم!)

بازدید کنندگان شما آنها در جستجوی اطلاعات یا محصولی برای خرید هستند – دقیقاً مثل یک ببر گرسنه برای وعده غذایی بعدی خود شکار می کند. این ببر به ۲ چیز فکر می کند، اینکه آیا این رایحه به یک طعمه ی چرب و نرم ختم می شود؟ آیا به دست آوردن این شکار کار آسانی است؟

بازدید کنندگان هم تقریبا همچین طرز فکری پیش خودشان دارند. آیا وب سایت شما آنچه را که به دنبال آن هستند را ارائه می دهد؟ و آیا می توانند به راحتی آن را پیدا کنند؟

یک پلنگ گرسنه دوست ندارد وقت خود را برای به دست آوردن یک وعده ی غذایی هدر دهد، بازدید کنندگان وب شما نمی خواهند چندین دقیقه طولانی در وب سایت شما جستجو کنند تا محصولات و یا خدمات مورد نظر خودشان را پیدا کنند. آنها می خواهند به سرعت آن را پیدا کنند.

خود شما چه طور به این مسئله نگاه می کنید؟ انتظار دارید آن ها با وجود عدم دسترسی به هدف خود، همچنان به شما، وب سایت شما و محتوایت وبلاگ شما وفادار باشند؟

دقیقاً همانطور که پلنگ تصمیم سریع را برای پیروی از دنباله رایحه می گیرد یا نه، بازدید کننده وب شما به سرعت تصمیم می گیرد که آیا سایت شما مفید است یا خیر؟ بنابراین اگر سایت شما زیادی پیچیده به نظر برسد و یا محتویات شما اعم از ویدیو و متن نتوانند کمک لازم را به بازدید کنندگان ارائه دهند، آن ها به همان سرعتی که وارد وب سایت شما شده اند که خیر، با سرعت ۲ برابر از وب سایت شما خارج می شوند.

بخشیدن حس اطمینان بخشی از کار شماست و شما حتما باید روی آن سرمایه گذاری کنید اما توجه کنید که برای مخاطبان اولیه و به خصوص در وب سایت های که کالا و خدمات ارائه می دهند، سرعت نقش حیاتی را ایفا می کند.

۲. مهمترین اطلاعات خود را در اولویت قرار دهید

نوشتن یک مطلب برای وب سایت با آن چه که شما در روزنامه دیواری مدارس و حتی مقالات کلاس های دانشگاهی انجام می دادید، متفاوت است.

یک مقاله ممکن است مانند این باشد: ابتدا توضیح دهید که شما در مورد چه مواردی صحبت خواهید کرد. سپس ، یک مرور کلی از موضوع ارائه دهید. بعد، بحث کنید و در آخر نتیجه گیری کنید. مهمترین نکته ای که بیان می کنید در نتیجه گیری است – در پایان مقاله شما!

اگر بخواهید این برنامه را بر روی وبلاگ خود پیاده کنید، نه تنها نتیجه ای عاید شما نخواهد شد، بلکه شاید با دریافت چند ناسزای نا مناسب، وب سایت شما را برای همیشه ترک کنند. متوجه باشید، اولویت ما امروز ارائه ی محتوای مناسب برای وب سایت ها و وبلاگ های با خصوصیات تجاری است و نه یک پایگاه اطلاعات علمی!

در صفحات وب باید برعکس عمل کنید: مهمترین نکات شما همیشه در اولویت قرار دارند.

اطلاعاتی که برای بازدید کنندگان وب شما مهمتر است اغلب بیان ساده ای از آنچه شما انجام می دهید. پس از فهمیدن آنچه شما انجام می دهید، ممکن است بخواهند جزئیات مهمی را بدانند. و سپس شاید آنها دوست دارند برخی از اطلاعات پیش زمینه را بدانند.

روزنامه نگاران این روش نوشتن هرم وارونه را می نامند. در مقاله های روزنامه ها، بیشترین اخبار جدید قبل از جزئیات و اطلاعات پیش زمینه است. حتی اگر پاراگراف اول یک داستان روزنامه را بخوانید، هنوز هم تصویر بزرگ را درک می کنید.

در وب سایت شما هم همینطور است مشتریان شما می خواهند ابتدا تصویر بزرگ را بدانند. اصولاً: چه کاری انجام می دهید؟ یا چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید؟

حرف آخر

در قسمت بعدی این مقاله نکات حیاتی برای موفقیت وبلاگ را بیشتر باز خواهیم کرد و نکات جدیدی را با شما مطرح خواهیم کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *