بارگذاری...

اُساج

شرکت افق سبز عصر جدید (اٌساج) در سال ۱۳۹۷ در راستای رفع نیاز مبرم شرکت ها ، سازمان ها و ادارات در غرب کشور به تولید محتوای تبلیغاتی با کیفیت ، تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۷ نیروی متخصص می باشد.

آدرس:کرمانشاه - سه راه 22 بهمن - برج آنیتا - طبقه دوم - واحد 7 م
تلفن:08338105016

انتخاب سردبیر

چگونه یک وب سایت برای کسب وکار خود راه اندازی کنیم؟ (قسمت اول)

اگر به دنبال راه اندازی وب سایت کسب و کار برای حل مشکل بیکاری خود هستید یا تصمیم به گسترش کسب وکار خود گرفته اید، مطلب امروز ما را تا انتها دنبال کنید.

سوال پرسیدن کلا کار سختی است ولی به لطف جادوی اینترنت، سوال و جواب روند ساده تر به خود گرفته است. حتما طی این سال ها به فکر راه اندازی کسب وکار اینترنتی بوده اید و یا حدقل فکر این کار به صورت زود گذر از ذهن شما عبور کرده است. ما تصمیم داریم تا یکی از مهم ترین سوالات شما در این حوزه را در ۲ قسمت پاسخ دهیم.

قدم های لازم برای راه اندازی وب سایت کسب و کار

قدم اول- نام دامنه ی خود را انتخاب کنید

یک روش بسیار شایع برای برگزیدن نام دامنه، انتخاب اسمی است که با کسب وکار شما مرتبط باشد. این مسئله باعث می شود تا کسب و کار شما جلوه ی رسمی تر پیدا کند و مخاطبان شما متوجه شوند که حیطه ی فعالیت شما چیست. البته شما در صورتی می توانید آن اسم را انتخاب کنید که قبلا توسط شخص حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت نشده باشد.

انتخاب نام دامنه بسیار مهم است چون مردم هنگام اولین برخورد با شما می خواهند بدانند حوزه ی فعالیت شما چیست. نام مرتبط کمک می کند آن ها تا مدت ها شما را فراموش نکنند.

قدم دوم- یک ایمیل مختص کسب وکار خود راه اندازی کنید

برای اینکه کسب وکار شما  حرفه ای تر به نظر برسد، به یک آدرس ایمیل سفارشی نیاز دارید. سعی کنید همانند انتخاب نام دامنه، نام ایمیل کسب وکار خودتان را هم مرتبط با دامنه و کسب وکار انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر مبل فروشی کسب و کار شماست. ایمیل خودتان را  bestmobl@gmail.com انتخاب کنید. این کار به مشتریان شما خاطر نشان می سازد که کل هدف شما و جز به جز فعالیت های شما در راستای این حرفه است.

ساختن ایمیل یا جی میل هیچ کاری ندارد و بعید می دانم شما از آن سر رشته ای نداشته باشید.

قدم سوم- سازنده ی وب سایت خودتان را انتخاب کنید

شاید یکی از مهم ترین مراحل ساخت وب سایت شما، همین جا باشد. معمولا در کشور ما بسیار از افراد با مشاهده ی چند آموزش تصمیم می گیرند تا ساخت وب سایت و یا وبلاگ را خودشان بر عهده بگیرند. این عمل ۱ خاصیت بسیار خوب دارد، اینکه شما به اهمیت این موضوع آگاهید و به هر قیمتی می خواهید کسب وکار خودتان در فضای وب را گسترش دهید. اما مشکل اصلی شیوه ی پشتیبانی و عدم اطلاع شما از جزئیات این ساخت و ساز است. جزئیاتی که بسیاری از وب سایت های ارائه ی دهنده ی این خدمت نیز از آن غافل هستند. اینکه هدف شما چیست، مشتریان بالقوه ی شما چه کسانی هستند، آیا بار اولی است که از وب سایت استفاده می کنید؟ نرخ تبدیل مد نظر شما چیست؟ چه استراتژی برای تولید محتوای خودتان در نظر گرفته اید؟

تمام این موارد سوالاتی هستند که ارائه دهندگان ساخت وب سایت در بسیاری از موارد  به راحتی آن ها را نادیده می گیرند. برای آن ها مهم نیست که شما به دنبال چه هدفی هستید، آنچه که مهم است میزان سنگینی جیب شماست!

پس حتما در انتخاب ارائه کنندگان این سرویس دقت کنید. شما باید به دنبال افرادی باشید که بتوانند بار محتوایی وب سایت شما را سنگین کنند و الا بعد از مدتی وب سایت شما از رده خارج خواهد شد و هزینه های میلیونی شما بدون ثمر خواهد ماند.

قدم چهارم- قالب خود را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب سرنوشت ساز سازنده ی وب سایت، باید قالب وب سایت خود را انتخاب کنید. معمولا افرادی که حرفه ای تر هستند قبلا شناختی هر چند جزئی نسبت به این موضوع پیدا کرده اند. به عنوان مثال حوزه ی فعالیت آن ها یک وب سایت خبری است و با مشاهده ی چند وب سایت خبری متوجه شده اند که قالب اکثر آن ها به چه شکل و شمایلی است. پیشنهاد می کنم حتما خود شما هم این کار را انجام بدهید. این کار امکان سوء استفاده از شما را بسیار پایین می آورد و موسسه ی ارائه کننده ی این خدمت می داند که شما از حداقل آگاهی در این حوزه بر خوردار هستید.

قالبی که شما انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که به بهترین شکل ممکن کسب وکار شما را پوشش دهد. انتخاب رنگ قالب، فونت، بهینه بودن برای پخش ویدیو و ….. همه موضوعات مهمی هستند که در انتخاب یک قالب ارجحیت دارند.

قدم پنجم_  محتوای خودتان را آماده کنید

یکی دیگر از مواردی که اکثریت سفارش دهندگان وب سایت از آن غفلت می کنند، محتوای وب سایت است. بهترین راه کار برای افزایش عملکرد وب سایت شما، فعالیت از همان ابتداست. اینکه شما وب سایتی راه اندازی کنید و تا چند ماه برنامه ای برای تولید محتوا نداشته باشد اصلا و ابدا کار درستی نیست.

پیشنهاد من این است که یکی از این ۲ کار را انجام دهید

۱.قبل از احداث هر گونه وب سایتی، محتوای خودتان را برای چندین ماه آماده کنید.

۲. احداث وب سایت خودتان را به موسساتی بسپارید که در تولید محتوا هم دستی دارند و می توانند هم زمان با پیشبرد وب سایت، به شما در چینش استراتژی تولید محتوای مختص به خودتان کمک کنند.

حرف آخر

به هیچ وجه هیچ کدام از این موارد را سرسری نگیرید. هزینه های احداث یک وب سایت بالا رفته و افراد و موسساتی که رقم های خلاف واقع به شما پیشنهاد می کنند، معمولا این مراحل را در نظر نمی گیرند و شما باید بعد از مدت کوتاهی رقم های بسیار بالاتری پرداخت کنید تا وب سایت شما به حالت اولیه باز گردد.

در قسمت بعد سایر نکات لازم برای راه اندازی وب سایت کسب و کار را با شما در میان خواهیم گذاشت.

منبع اقتباس:‌ websitebuilderexpert