مسابقه ی مهارتی اُساج

مسابقه ی مهارتی اُساج با هدف ایجاد انگیزه و نشان دادن استعداد های استان کرمانشاه طراحی شد و در تاریخ 21 دیماه 1399 کلید خورد.

روند مسابقه :

شرکت کننده ها ویدیوی مرتبط با مهارت خود را با هشتگ اُساج_مسابقه بارگذاری کرده و 9 شرکت کننده توسط تیم اُساج انتخاب شد.

لازم به ذکر است که اکثر شرکت کنندگان جزو ملی پوشان رشته های مختلف بودند.

در مرحله ی بعد ویدیویی توسط تیم اُساج از شرکت کننده ی منتخب ساخته شده و در پیج اُساج بارگذاری می شد، 3 ویدیوی دارای بالاترین لایک به ترتیب جوایزی به ارزش 15 میلیون تومان، 10 میلیون تومان و 5 میلیون تومان از خدمات رسانه ای اُساج هدیه دریافت می کردند.

البته در تمامی مدت مسابقه پیج به صورت پرایوت در آمده بود که گرفتن آمار و ارقام مناسب از بازخورد کمپین را دچار چالش نمود، جالب است بدانید پیج اُساج از صفر فالور شروع به کار کرد و از 150 فالور به حالت پرایوت در آمد، پس از اتمام مسابقه پیج به 4800 فالور دست یافت (منهای فالور هایی که پس از رای دادن پیج را آنفالو کردند) که میزان مشارکت (engagement) در سطح بسیار بالایی قرار داشت، البته تعداد زیادی از دنبال کننده ها به دلیل اتمام کمپین پیج را آنفالو کردند که مطابق بر پیش بینی ها بود.

در مدت طول 35 روز مسابقه 10 تیزر، 9 ویدیوی پشت صحنه، 20 استوری گرافیکی و 2 موشن گرافیک تولید شد که با در نظر گرفتن پروژه های فعال، آماری قابل توجه به حساب می آید.

اختتامیه مسابقه در تاریخ 3 اسفند ماه 1399 برگذار شد و طی مراسمی از نفرات برتر در مسابقه تقدیر شد.

تصاویر اختتامیه مسابقه مهارتی اُساج

در حقیقت دستاورد های کمپین فراتر از هدف گذاری ابتدایی بوده (غیر از تعداد فالوور های تخمین زده شده) و می توان گفت صرف آشنایی با شرکت کنندگان به تنهایی ارزش برگزاری همچین کمیپینی را داشت.

ما اعتقاد داریم که اول شدن یا آخر شدن در همچین مسابقه هایی به هیچ وجه ملاک برتری رشته ای نسبت به رشته ی دیگر نیست، بلکه صرفا معیاری برای رده بندی در مسابقه است، مساله ای که خوشبختانه شرکت کننده ها هم بزرگوارانه به آن اعتقاد داشتند.

ویدیوهای تولید شده از شرکت کنندگان منتخب

جهت مشاهده ی پشت صحنه ویدیوها اینجا کلیک کنید

1- کامیاب مرادی

کامیاب ملی پوش رشته ی بوکس است که هدفگذاری ویدیوی او دیده شدن توسط سازمان های مبارزه و در نهایت بستن قرارداد با این سازمان ها بود، چرا که به گفته ی خود آقای مرادی مربیان و دست اندرکاران این سازمان ها در فالورهای او حضور دارند، البته پس از بارگذاری ویدیو موارد پیشبینی نشده ای مانند جذب شاگرد و بر سر زبان افتادن این ورزشکار و … اتفاق افتاد که درخور توجه است. طبیعتا رسیدن به هدف اصلی ویدیو نیازمند گذر زمان بیشتر است، کما اینکه یک ویدیو به تنهایی قابلیت رساندن یک ورزشکار به هدف تعریف شده را ندارد اما شانس او را بالا می برد.

2- رامین بیژنی پور

رامین یکی از اساتید مطرح رشته ی نینجا رنجر و از ملی پوشان رشته ی موی تای است. هدف گذاری رامین ایجاد انگیزه در ورزشکاران فعلی و معرفی رشته ی نینجا رنجردر سطح ایران بود و به قول خودش “اگر توسط این ویدیو یک نفر هم در زندگیش تغییری ایجاد بشه برای من کافیه”، جالب اینجاست در عین حال که هدف مشخص شده کمی دور از دسترس به نظر می رسد، در روز اول بارگذاری ویدیوی او یکی سنسی فاطمه کشوری که نینجا رنجر را کنار گذاشته بود به این رشته برگشت و در مسابقه ی اُساج شرکت کرد.

3- حامد پناهی

حامد که به عنوان همراه، و در کنار کامیاب در جلسه ی نگارش سناریو حاضر شده بود، بعد از اطلاع پیدا کردن از جزییات مسابقه اُساج در رقابت شرکت کرد. ضبط ویدیوی حامد چالش های بسیاری داشت، به طوری که حتی ضبط بر اساس سناریوی تعریف شده پیش نرفت و یه جورایی ناقص تمام شد! اما همه ی فیلم ساز ها در جریان هستن که هیچ وقت، همه چیز بر طبق برنامه پیش نمیره. خدا رو شکر ایده ی مهدی باعث شد این ویدیو به خوبی و خوشی جمع بندی بشه.

4- اشکان یزدانی مهر

ویدیویی که اشکان توی مسابقه شرکت داد بدون شک متفاوت ترین ویدیو بود! به محض اینکه ویدیو رو دیدیم باهاش تماس گرفتیم و قرار ملاقات اولیه رو گذاشتیم.
اشکان یکی از پارکورکار های خفن ایرانه و شخصیت خاصی داره. ویدیوی اشکان رو در 2 لوکیشن ضبط کردیم که یکیش توی پارک کوهستان کرمانشاه بود و دیگری در طبیعت گردنه ی قلاجه.
ضبط توی طبیعت چالش های خاص خودش رو داره، 2 تا اتفاق جالبی که برای ما افتاد اول اینکه اینسپایر (عامیانه ش هلی شاته!) ما یه کرش ریز کرد که خدا رو شکر فقط 2 تا از پره هاش خرد شد و دوم اینکه اشکان با سر رفت توی سنگ، که خدا رو شکر اونم زنده ماند!

5- پوریا چراغی

خلبان پاراگلایدر و ملی پوش در چندین رشته ی مختلف مثل شنا و کاراته، به قول خودش فقط شرکت کرده بود که یه تیزر خفن ازش ساخته بشه! دیدن ویدیوش برای کسایی که کنجکاو هستن رشته های پروازی چطوریه و چقدر ترسناکه! دیدن ویدیوی پوریا توصیه میشه.
هر چند رشته ی پاراگلایدر گران و هزینه بر هست، اما برای شروع نیازی به هزینه کردن نیست و تجهیزات رو به صورت اجاره ای هم میشه تهیه کرد.

6- بردیا قبادی

پسر 11 ساله ای که جزو اون دسته از افرادیه که فرنگی ها بهشان میگن multi talented، این بشر توی ژیمناستیک، پارکور و ووشو جزو مدال آورای کشوریه (غیر از رشته های دیگه که ما در جریان نیستیم) و در همه ی این رشته ها حتی در دنیا هم حرف برای گفتن داره.
از همه مهمتر اینه که خیلی مودبه و اخلاق مدار، البته توانایی هاش رو در مرحله ی اول مدیون پدر و مادرش و در مرحله ی دوم مدیون مربی های خوبیه که داره. البته ما با یکی از این مربی ها یعنی آقا فرشاد شجری آشنا شدیم که خودش از بچه های گل روزگاره! و از اساتید خفن او-اسپرت در ایران.

7- فاطمه کشوری

خانم کشوری همون شخصیه که گفتیم به خاطر دیدن ویدیوی سنسی بیژنی پور به میادین برگشته! ایشان که خودش مربی رشته ی نینجا رنجر هم هست به صورت تیمی توی مسابقه شرکت کردند و این مساله باعث شد ویدیویی متفاوت تولید بشه که مصاحبه محور (talking head) هست.
فعال بودن تیم بانوان نینجا رنجر در زمان کرونا، در کنار سطح مهارت، آمادگی جسمانی و توانایی کار با سلاح باعث میشه که این تیم در سطح ایران متمایز باشه.

8- خواهران ذوالفقاری

درسته که در رشته ی منبت و معرق در مسابقه شرکت کردند، اما جالبه بدانید که از ملی پوش های رشته ی کنگفو هستند.
خواهران ذوالفقاری تنها شرکت کننده هایی بودند که با موضوع فعالیت هنری وارد مسابقه شدند و جالبه بدانین که جایزه ی خودشان رو به تیم بانوان نینجا رنجر اهدا کردند.

9- امیر حسین چراغی

سمی ترین شخصیت مسابقه، چون در کمترین زمان اول شد! امیر حسین کلا 3 روز برای جمع کردن رای وقت داشت، امیر حسین طنزپردازی کرمانشاهیه، که طبیعتا در ویدیوی تولید شده آثارش نمایانه.
حتی رای جمع کردن و اعلام برنده شدن در پیج خودش هم طنز بود.
جالب اینجاست اگر دقت کرده باشید فامیلیش با پوریا چراغی یکیه که تو مراسم اختتامیه و سر میز نهار مشخص شد که فامیل هم هستن!

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد