برای اینکه به هدف خودتان از تولید ویدیو برسید طبیعتا اول باید مشخص کنید هدفتان چیست! در این مطلب به شیوه ی هدف گذاری در تولید ویدیو می پردازیم.

در یک نظر سنجی انجام شده توسط Ascend2 در خصوص هدف گذاری در ویدیو مارکتینگ، از شرکت کنندگان پرسیده شد “مهمترین اهداف شما در زمان ایجاد یک استراتژی ویدیو چیست؟” که پاسخ های بدست آمده به شرح زیر است :

فهمیدن اهداف دیگران به ما ایده می دهد که برای خودمان چگونه هدفگذاری کنیم، در مورد این نظر سنجی، اهداف لیست قطعا به هدف گذاری ما کمک بسیاری می کنند. در این مطلب، 5 تا از اهداف بالا را انتخاب کرده، آن ها را به طور خلاصه بررسی کردیم و مثال هایی در مورد انواع ویدیوهایی که ما را در رسیدن به اهداف انتخاب شده کمک می کنند معرفی می کنیم.

1. افزایش آگاهی از برند

ویدیو یکی از بهترین ابزار برای بر سر زبان انداختن اسم شرکت و محصولات تولیدی شما است. اگر این یکی از اهداف ویدیو مارکتینگ شما است، این نوع ویدیو ها به شما کمک می کنند به این هدف برسید:

  • ویدیوهای آموزشی که نشان دهنده سطح توانایی های شما هستند.
  • ویدیو های کوتاه و کم حجم که برای جلب کردن توجه مخاطب در بستر هایی مانند اینستاگرام ساخته شده اند.

درنظر داشته باشید که این نوع از ویدیوها باید در حافظه مخاطب ماندگار باشند. ما انسان ها به داستان اعتیاد داریم، و وقتی اطلاعات در قالب داستان انتقال داده می شود، در ذهن ما ماندگار می شود. فیلم های سینمایی، سریال ها، رمان ها،حتی قرآن و انجیل و کتب مذهبی از داستان برای انتقال مفاهیم عمیق استفاده کرده اند. پس سعی کنید قصه بگویید به جای آنکه فقط یک تبلیغ ساخته باشید و در این قصه برند خود را جای دهید.

2. افزایش مشارکت آنلاین

مساله ی خارق العاده ای که در مورد مشارکت افراد در فضای آنلاین وجود دارد این است که کار انتقال دهان به دهان را ساده می کند. اگر کسی ویدیوی شما را لایک می کند یا پای آن کامنت می گذارد یا آن را با دیگران به اشتراک می گذارد و دوستانش را تگ می کند باعث می شود که دوستان او ویدیوی شما را ببینند و از این طریق با برند شما آشنا شوند. ضمنا مشارکت آنلاین باعث می شود به مخاطبی که شاید شما را شخصا نمی شناسد این احساس منتقل شود که شما قابل اعتماد هستید و برند شما معتبر است.

ویدیوی یکی از بهترین راه ها برای افزایش مشارکت آنلاین است. Socialbakers در گزارشی که در خصوص انواع ویدیو منتشر کرده گفته که ویدیو با فاصله ی بسیار زیاد از تمام انواع محتوای تولید شده در صدر جدول کسب مشارکت آنلاین قرار دارد.

موارد زیر انواعی از ویدیوهایی هستند که مشارکت آنلاین بالایی دارند:

  • ویدیوهای کوتاهی که مخاطب را به نسخه ی کامل ویدیو در سایت، کانال یا پیج شما هدایت می کنند.
  • ویدیوهایی که بر مخاطب تاثیرات احساسی دارند.
  • ویدیوهایی که به مخاطب چیز خاصی را آموزش می دهند.

در نظر داشته باشید که ویدیوهایی که در فضای مجازی استفاده می شوند باید چشم گیر باشند و مخاطب را سریعا جذب خود کنند.

3. بهبود بخشیدن دانش مشتری

اگر شما محصولاتی دارید که مشتری برای کار کردن با آن ها نیازمند آموزش دیدن (حتی خیلی کم) می باشد، ویدیو بهترین ابزار برای انتقال این دانش می باشد. ویدیوهایی که FAQs یا سوالات متداول را پاسخ می دهند بهترین روش برای انجام این کار می باشند، این ویدیو ها نه تنها بر برندینگ شما تاثیر گذار هستند، بلکه باعث می شوند مشتریان شما کمتر با قسمت پاسخگویی به مشتریان تماس گرفته و حتی نیاز شما به استخدام نفرات زیاد برای انجام این کار را از بین می برند.

4. افزایش فروش

اگر می خواهید تعداد دفعات فروش و یا میانگین ارزش فروش (AOV) را افزایش دهید، ویدیوهای معرفی محصول در این بخش عملکرد قابل توجهی دارند. نتیجه ی آمارهایی که Liveclicker گرفته نشان می دهند که بین تعداد ویدیوهای وب سایت و میانگین ارزش فروش رابطه ی مستقیم وجود دارد. سایت هایی که در اکثر صفحات محصولاتشان دارای ویدیو بوده اند 68% میانگین ارزش فروش بالاتری نسبت به سایت هایی که ویدیو های اندکی داشتند، تجربه می کنند.

5. افزایش ترافیک وب سایت

یکی از ساده ترین اهداف در ویدیو مارکتینگ افزایش ترافیک وب سایت است. چون که گوگل عاشق صفحات دارای ویدیو است و این مساله باعث می شود صفحات دارای ویدیو (و روی youtube) توسط گوگل بیشتر توصیه شوند و در سرچ ها بالاتر باشند. برخی ویدیوهایی که باعث بالارفتن ترافیک سایت می شوند شامل موارد زیر هستند:

  • ویدیوی معرفی کسب و کار شما
  • ویدیوهای معرفی محصولات و خدمات
  • ویدیوهای صحبت های مشتریان در خصوص شرکت و یا محصولات شما

اگر تازه وارد دنیای ویدیو شده اید، دستپاچه نشوید، تیم اُساج اینجاست که به شما کمک کند، بررسی کنید که دستیابی به کدام یک از اهداف مطرح شده برای شما اهمیت بیشتری دارد و یک یا دوتا را انتخاب کنید. پس از اینکه یکی دوبار آزمون و خطا کنید و تاثیر گذاری ویدیو را ببینید، می توانید کنترل این ابزار قدرتمند را به دست گرفته و به اهداف بیشتری برسید و کسب و کارتان را بهبود ببخشید.

برای بهره مندی از مشاوره رایگان در زمینه ی تولید ویدیو با ما تماس بگیرید.